Användarkonferens 2017


9-10 februari Marstrands Havshotell

Varmt välkommen till PengVins användarkonferens 2017 på vackra Marstrands Havshotell. För att underlätta för er som reser börjar programmet kl 10.00.

Användarkonferensen är på två dagar. Under dag ett presenterar vi nyheter och ett antal områden vi vill belysa lite mer. Dag två är en extradag då vi erbjuder utbildningar och fördjupningar i ett antal aktuella områden, till ett rabatterat pris.

Efter dagens intressanta arbetspass finns tid för mingel och utbyte av information med kollegor i branschen. Vi njuter av en festkväll i skärgårdsmiljö och kvällen bjuder även på överraskningar och underhållning.

Mikael Bohlin, Vd

Anmäl dig här!

Program

9 februari

10.00     Anmälan, registrering och fika

10.30     Konferensstart

12.00     Lunch

13.00     Konferens

14.45     Kaffe

15.00     Konferens

16.05     PAF årsmöte

17.00     Egen tid för Spa och promenad

19.00     Välkomstdrink med underhållning och mingel

20.00    3-rätters festmåltid med duon Thom och Mangan, bar och DJ

Utbildningar

12 februari

Kurs 1, Statistikmöjligheter, 8.30-12.00   

Vi visar vilka möjligheter det finns att ta fram statistik på kunder, leverantörer, försäljning, inköp mm i PengVin. Detta har varit vår mest besökta kurs de senaste åren och det är ett ständigt aktuellt område. 

Kurs 2, Smarta finesser, tips & tricks och vinsten med bra rutiner, kl 8.30-12.00

För att kunna nyttja de smarta finesserna i PengVin krävs att informationen i PengVin är korrekt och att den uppdateras efter hand. Detta uppnår ni med bra rutiner, som inte är så komplicerat att sätta upp som många kanske tror. När de väl är på plats kan ni utnyttja de smarta finesserna som ger er möjlighet till extra service och kvalitet till era kunder. Detta kommer vi visa plus lite extra tips & tricks, som ni kanske inte känner till. 

Kurs 3, Matchning av leverantörsfakturor, kl 13.00 - 16.00

Vid matchningen stäms leverantörsfakturor av mot inleveranser. Frakt- och administrationskostnader kan hanteras med automatik efter era behov. Om allt stämmer går fakturan vidare till attestering och betalning. Vid avvikelser krävs en manuell hantering. Resultatet av det automatiska flödet är, förutom stora tidsvinster, ett säkrare lagervärde då inpriset justeras vid varje inläsning. Vi visar hur man kan sätta upp gränsvärden och andra inställningar för att öka antalet automatmatchade fakturor. 

Kurs 4, Rabatt och prisstruktur, kl 13.00 - 16.00

Med genomtänkt prissättning vinner man kundernas förtroende och de lite svårare affärerna med bibehållen lönsamhet. Vi går igenom rabatt på produkt, rabattgrupp, produktgrupp och fabrikat. Vi går även igenom hur man kan arbeta med prislistor och kampanjer.

Praktisk Info

Anmälan:

Eventaid Sweden sköter anmälan och det praktiska inför konferensen.

Anmälan till användarkonferens och utbildning skall vara oss tillhanda senast 16 december.

I er anmälan ingår en festkväll med en hel del överraskningar och underhållning på hög nivå.

Pris konferens:

Användarkonferens:

2995:-/person (en deltagare/företag går fritt)

Utbildningar:

1695:-/person per kurs

Lunch och fika ingår i utbildningen (Priser exkl moms)

Pris logi:

Önskar du logi på Marstrands Havshotell bokas detta i samband med anmälan till konferensen

Enkelrum inkl frukost: 1095:-/person, rum och natt

Dubbelrum inkl frukost: 650:-/person, del i dubbelrum och natt.

(Priser exkl moms)

Parkeringsmöjligheter:

Det finns gott om gratis parkeringsplatser i anslutning till hotellet. Anmälan i receptionen.

Buss Göteborg - Marstrand

Från Göteborgs Central till Marstrand går det bussar, minst en gång i timmen. Resan tar ca 1 tim och kostar ca SEK 70 per väg

Kontakt

Frågor rörande programmet:

Mikael Bohlin, PengVin, mikael.bohlin@pengvin.se, 0761-056685

Rörande allt praktiskt runt konferensen samt bokning, logi och betalning.

Eventaid Sweden

Helena Jahrl Engström 0734-292421 - Ninna Eriksson 0706-442318

event@eventaid.se